Publikacje wg słów kluczowych: Edukacja

Krótki kurs zdobienia jajek, czyli kilka słów o książce Katarzyny Kraczoń „Pisanki”

Krótki kurs zdobienia jajek, czyli kilka słów o książce Katarzyny Kraczoń „Pisanki”

Na samym początku zdradzę czytelnikowi zakończenie, by jeszcze bardziej zachęcić go do przeczytania omawianej książki. To dobra i bardzo pożyteczna publikacja. Jest ona albumem fotografii zdobionych jaj, a zarazem poradnikiem dla każdego, kto chciałby zająć się wspomnianą pracą, pozwala przy tym poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. To dzieło popularyzatorskie, zachowujące zarazem reguły tekstu naukowego.

Rośnij muzyczko, rośnij… Polskie instrumenty ludowe

Rośnij muzyczko, rośnij… Polskie instrumenty ludowe

„Rośnij muzyczko, rośnij…” to wydana przez Stowarzyszenie Twórców Ludowych we współpracy z Fundacją Stara Droga książeczka dla dzieci, prezentująca polskie instrumenty ludowe. Znajdziemy w niej opisy ponad 20 instrumentów z różnych regionów etnograficznych Polski. Jak zaznaczają autorzy jest to książeczka do zabawy. Opisy uzupełnione są ciekawymi zadaniami, łamigłówkami i zagadkami nawiązującymi do poszczególnych instrumentów.

Śpiew tradycyjny — modele edukacji. Doświadczenia polskie i serbskie

Śpiew tradycyjny — modele edukacji. Doświadczenia polskie i serbskie

Publikacja pod tytułem „Śpiew tradycyjny — modele edukacji. Doświadczenia polskie i serbskie” jest swoistym podsumowaniem projektu „Masterklasy”, który odbywał się w Warsztatach Kultury w 2017 roku, a także zbiorem tekstów na temat edukacji formalnej i pozaformalnej śpiewu tradycyjnego, ukazujących doświadczenia polskie i serbskie, których przykładów trudno szukać w dotychczasowej literaturze.

Pieśń ludowa fundamentem edukacji muzycznej

Pieśń ludowa fundamentem edukacji muzycznej

Niniejsza pozycja jej autorstwa – Pieśń ludowa fundamentem edukacji muzycznej – składa się z dwóch części. Pierwsza przedstawia ogólnie fenomen pieśni ludowej oraz jej istnienie w twórczości artystycznej. Część druga sytuuje pieśń ludową w koncepcjach edukacyjnych, przede wszystkim koncepcji kodalyowskiej.