Taneczny „Odys”

„Odys” – to muzyczno-taneczno-teatralny eksperyment, pierwsza w Polsce próba realizacji teatru tańca, wykorzystującego polskie tańce tradycyjne jako główny środek przekazu.

Szkielet fabuły został skonstruowany na podstawie naszych pieśni ludowych, zawierających tzw. "motyw Odysa", funkcjonujący po dziś dzień w kulturze polskiej wsi. W XIX w. Oskar Kolberg zebrał ponad 100 takich pieśni. Kilka z nich będzie można usłyszeć… w dość zaskakujących aranżacjach.

Na uzupełnienie fabuły składa się parę wątków zaczerpniętych z dzieł Homera, Iliady i Odysei. Zostały one swobodnie potraktowane – tak, aby odpowiadały rzeczywistości, a raczej nierzeczywistości polskich bajek ludowych.

Jak na prawdziwą podróż przystało, nie zabrakło w niej elementów egzotycznych. Zostały one ukazane językiem niecodziennym – językiem tańca. Skłądają się na niego mazurki z różnych stron świata (z Tyrolu, centralnej Francji, Irlandii, Wysp Zielonego Przylądka, a nawet z brazylijskiego Nordeste), skandynawskie polski oraz inne tańce, które mogły kiedyś wpłynąć na ich rozwój.

Podstawowym środkiem/językiem przekazu w Odysie są jednak polskie tańce tradycyjne: przodek, wiwat, chodzony, kujawiak, mazurek, oberek, powolniak.

Odys jest jednym z przedsięwzięć realizowanych w ramach wieloletniego zamierzenia artystycznego TTT Teatr Tańca Tradycyjnego.

6, 7, 8, 9, 10 i 11 grudnia 2011 r., godz. 20.00

Teatr Scena Lubelska 30/32, III piętro
Pierwszeństwo wstępu mają osoby z rezerwacjami.

Prośbę o rezerwację można wysyłać na adres io.inachis@yahoo.com (ile osób, na jaki dzień i na jakie nazwisko).

Wstęp: 20 zł

Scenariusz i choreografia: Grzegorz Ajdacki

Reżyseria: Grzegorz Ajdacki przy pomocy Magdaleny Dąbrowskiej

Muzyka i dźwięki nadzwyczajne: Jacek Hałas

Scenografia i kostiumy: Anna Skupień

Obsada:

Grzegorz Ajdacki, Anna Braćko, Magdalena Dąbrowska, Michalina Hering, Natalia Marwicz, Anna Skupień, Szymon Brzeziński, Maciej Knopa, Rafał Kwietniewski, Łukasz Matera, Patryk Wernio

Organizator: Stowarzyszenie "Dom Tańca". Zadanie zostało zrealizowane dzięki dofinansowaniu ze środków m.st. Warszawa.