Nuty Ordynackie w Lublinie

Staromodni, fot. archiwum Marka Sereja

Staromodni, fot. archiwum Marka Sereja

Kolejna (przedostatnia w tym roku) odsłona projektu „Złoty Talar”
poświęcona będzie w całości tradycyjnej muzyce instrumentalnej regionu
janowsko – biłgorajskiego.

W ramach październikowej sesji odbędą się
warsztaty instrumentalne oraz zabawa taneczna połączona z prezentacją
efektów pracy uczestników projektu.

WARSZTATY INSTRUMENTALNE

Skrzypce – poziom średnio – zaawansowany i
zaawansowany. Prowadzenie:  Stanisław Głaz, Ewa Grochowska. (Po
indywidualnym uzgodnieniu jest możliwość dołączenia osób
początkujących).

Suka biłgorajska – poziom początkujący i średnio – zaawansowany. Prowadzenie: Zbigniew Butryn, Krzysztof Butryn.

Basy – poziom początkujący i średnio – zaawansowany. Prowadzenie: Edyta Piekarczyk.

Bębenek obręczowy i baraban – poziom początkujący i średnio – zaawansowany. Prowadzenie: Krzysztof Butryn, Ewa Grochowska.

Zgłoszenia przyjmowane są do 24 października (środa) na adres: olamhaba@gazeta.pl

Godziny i miejsca zajęć zostaną podane bezpośrednio zainteresowanym
osobom, postaramy się dopasować je do możliwości czasowych uczestników. W
razie pilnych (!!!) pytań/wątpliwości prosimy o telefon, nr 694612011.

Ilość miejsc ze względu na dostępność instrumentów ściśle ograniczona. Od skrzypków wymagamy posiadania własnego instrumentu.

ZABAWA TANECZNA

28 października (niedziela), godz.18.00
Pub – Restauracja „Stara Drukarnia”, ul. Grodzka 16, Lublin

Zagrają:
Stanisław Głaz,  Zbigniew Butryn
Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej

Oraz uczestnicy projektu:

Kapela Bornego z Podzamcza
Ewa Dębska (Warszawa)

Wstęp: 5 zł

Szczegóły na stronie www.staromodni.pl

* * *

Program „Złoty talar” jest programem popularyzatorsko – edukacyjnym,
polegającym na stworzeniu możliwości uczenia się i doskonalenia
umiejętności amatorskiego wykonawstwa muzyki instrumentalnej wraz z
popularyzacją wiedzy na temat stylów i form muzycznych.

Program
oparty jest na metodzie przekazu bezpośredniego, na jakim opiera się
system edukacji muzycznej w kulturze tradycyjnej. Materiałem do pracy
jest instrumentarium i style muzyczne funkcjonujące w polskiej muzyce
tradycyjnej, czyli: skrzypce, suka biłgorajska, basy, bębenek oraz
tradycyjna muzyka taneczna, która jest uważana przez antropologów za
formę kultury sprzyjająca komunikacji międzyludzkiej i
międzypokoleniowej.

Program popularyzuje naukę gry na instrumentach
dawnych i rzadko występujących (np. suka biłgorajska) jak i na
instrumentach bardziej „współczesnych” (skrzypce, basy dłubane, bęben).

Głównym założeniem programu jest upowszechnianie przekonania o
znaczeniu aktywnego uczestnictwa w kulturze i wypracowywanie wzorców
takiej aktywności.
Tytuł programu nawiązuje do przekonania, że dobra
kultury i umiejętności zarówno kulturowe jak i społeczne są największym
kapitałem i tak powinny być postrzegane: gromadzenie wiedzy i
doświadczeń udziału w kulturze jako gromadzenie i pomnażanie bezcennego
kapitału.

Organizatorzy: Kapela Braci Dziobaków z Woli Destymflandzkiej, Stowarzyszenie Twórców Ludowych (Lublin).

Projekt dofinansowany przez Urząd Miejski w Lublinie oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

TESTTT